بانه فرصتی برای کل کشور است
نوشته شده توسط : محسن

بانه فرصتی برای کل کشور است

 به گزارش خبرنگار مجلس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محسن بیگلری عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس با طرح گلایه‌ای از بابت رای نیاوردن طرح منطقه آزاد بانه در جلسه دیروز مجلس اظهار کرد:‌مردم استانهای مرزی کشور سالهای متمادی مرز داران غیور کشور بوده‌اند و در دفاع مقدس جان‌ها و جوانان زیادی فدای انقلاب کرده‌اند و همواره پشت رهبری بوده‌اند؛ انتظار می‌رود در موضوع مناطق آزاد، این منطقه را که بیش از 30 درصد بیکاری دارند، سیاسی نبینند.

یارانه


بیگلری با اشاره به اینکه بسیاری از مردم این منطقه فقط با یارانه زندگی خود را سپری می‌کنند و جوانان آنها مجبور به کارگری در تهران هستند، تصریح کرد: جای تاسف دارد که موضوع مهم منطقه آزاد از دریچه سیاسی دیده شده و حق مسلم مردم این منطقه نادیده گرفته شده است.

نماینده سقز و بانه با اشاره به اینکه در مورد مناطق دیگر با یک دوم آراء منطقه آزاد تصویب شده است تصریح کرد:‌در مورد 6 منطقه آزاد که اکثر آنها مرزی بودند هشتاد منطقه ویژه اضافه شد که 51 درصد رای آورد اما تایید نشد و سپس طرح دوباره در مجلس 70 منطقه ویژه را از این طرح حذف کردند که با نارضایتی نمایندگان این هفتاد منطقه باز هم رای نیاورد.

وی با بیان این که عدم رای دیروز نمایندگان به هفت منطقه آزاد که اکثر آنها از مناطق محروم مرزی بودند، میلیون‌ها ایرانی را آزرده‌خاطر کرده است گفت: خواهشمندم که لایحه دولت اصلاح شود و منطقه آزاد و منطقه ویژه جداگانه مطرح شود وبا توجه به مشکلات بیکاری و تورم و رکود مشکلات خانواده‌های کردستان این طرح در مجلس رای بیاورد.

بیگلری در پایان گفت: از رئیس جمهور، معاون اول و وزیر کشور درخواست دارم نسبت به بازگشایی بازارچه مرزی بانه،سقز، مریوان، سرو آباد، کردستان وآذربایجان غربی اقدام کنند.

یارانه





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: